6e dag cruise - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van Toine Wolfs - WaarBenJij.nu 6e dag cruise - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van Toine Wolfs - WaarBenJij.nu

6e dag cruise

Door: toineenrianne

Blijf op de hoogte en volg Toine

02 Maart 2011 | Honduras, Tegucigalpa

24-02-2011
Het is vandaag weer een vroege dag, om 08:15 gaan we met een shuttleboot naar het vaste land om deel te nemen aan onze excursie cave tubbing.
Aan wal staat er al een gids op ons te wachten die ons naar een gereed staande bus brengt, we moeten nog wachten op een 10-tal mensen. Het wachten duurt niet erg lang dus we kunnen vertrekken. Van de boot naar de bus zijn we over da kade langs diversen mooie winkels gekomen, hopelijk is er nog tijd over bij terugkomst om de winkels te bekijken.
We zijn klaar voor vertrek de gids stelt zich voor (zijn naam ben ik vergeten).
De rit duurt 1 uur en 15 minuten de gids zal zoveel mogelijk proberen de tijd vol te praten met informatie over Belize. Weet je wel hoeveel informatie dat is, ik ga dat allemaal niet opschrijven hoor. Kijk maar op www landenenweb.net/BELIZE/
Na een goed uur rijden, komen we bij een voet van een berg, waar we moeten overstappen op een andere bus die ons naar de andere kant van de berg zal brengen.
Aan de andere kant van de berg kunnen we ons omkleden, er zijn kleedhokken om je zwemkleren aan te doen. Na het omkleden krijgen we per 8 personen een gids toegewezen.
Die ons weer voorziet van een reddingsvest en een helm met een lampje.
We gaan beginnen aan een wandeling van 20-25 minuten voordat we bij de ondergrondse rivier in kunnen. De wandeltocht nar de ondergrondse rivier is heel mooi, jammer genoeg heb ik mijn camera niet bij (dit op advies van de organisatie) Rianne heeft wel een onderwater camera bij maar ik heb mijn twijfels over de kwaliteit van die foto’s.
We zijn bij het startpunt van de cave-tubbing aangekomen, vanaf een steiger moeten we ons achterover in de band laten vallen (kont eerst). We krijgen wel assistentie, begeleiders die onze handen vastpakken, zodat we makkelijker ons achterover kunnen laten vallen.
Per 8 personen moeten we in elkaar haken, 1e persoon krijgt de voeten van de 2e persoon onder zijn oksels, 2e persoon van de 3e en die weer van de 4e, zo zijn er twee rijen van 4 personen, deze twee rijen houden zich vast aan het handvat van de band die zich aan de zijkant bevind.
Het cave-tubbing kan beginnen, we gaan de grot in, we moeten de lampjes aan doen op onze helm. Het is aarde donker in de grot, het is een geweldig gezicht, diversen groepen met mensen in de grot, en iedereen heeft zijn lampje aan.
De tocht duurt ongeveer 20-25 minuten, het is een geweldige ervaring zo door de grot heen.
Op het eind van de tocht zien we nog een paar vleermuizen. Aan alles komt een eind ook aan cave-tubbing.
We gaan ons omkleden voor de terugreis, tevens bestellen wij de foto’s die door de organisatie zijn gemaakt tijdens de tocht. Ze worden geleverd op cd-rom.
Nu eerst weer met de bus naar de andere kant van de berg waar we overstappen op de bus die ons naar de boot brengt.
We worden afgezet bij de ingang van een diamantenzaak, hopelijk kopen de mensen iets als ze erdoor heen lopen.
Er kan ook nog eerst over een markt gelopen worden, wat wij dan ook doen maar, de markt valt wel een beetje tegen.
We gaan ook via de winkel naar binnen Rianne gaat op zoek naar de oogdruppels i.v.m. haar tranende ogen in de farmaceutische winkel die we hebben gezien bij ons vertrek. We zien een andere winkel Rianne gaat naar binnen en heeft haar flesje oogdruppels, druppelen maar.
We gaan met een shuttle boot terug naar het schip, vanavond is het weer een galadiner, allemaal weer strak in pak, en natuurlijk weer op de foto met je gala kleding.
Het eten was weer geweldig. Na het eten gaan we wat foto’s bekijken die hier aan boord zijn gemaakt of tijdens een uitstapje.
We nemen nog een afzakkertje en gaan dan naar bed.
Morgen gaan we Canopy en naar het Gumbalimba park, we hopen dat het weer een leuke dag wordt.