2e dag Cruise caribian - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Toine Wolfs - WaarBenJij.nu 2e dag Cruise caribian - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Toine Wolfs - WaarBenJij.nu

2e dag Cruise caribian

Door: toineenrianne

Blijf op de hoogte en volg Toine

21 Februari 2011 | Cayman Eilanden, Georgetown

We zijn ontwaakt in ons hotelkamer in Miami, we hebben lekker geslapen.
Ben nu bezig met een klein verslag te maken voor de site waarbenjij.nu.

Ik hoop straks op de boot ook de site waarbenjij.nu te kunnen bij houden.

We gaan dadelijk ontbijten met Jan en Hannie, dan gaan we Amerikaanse keuken is proberen.
Dit is toch wel een lang gekoesterde wens van mij ontbijten, in AMERIKA.

Het ontbijt is wel een beetje tegen gevallen, er was maar weinig keus, brood met jam en donuts de ruimte waar we moesten eten was ook niet erg groot. Zijn daarom ook maar buiten gaan eten. (Zie foto)

En jawel hoor om 10:30 komt de bus aan die ons naar de haven zal brengen.
De chauffeur is wel typisch een geval van ADHD, wat is die man druk zeg, maar wel leuk.
Hij legt de koffers per cruiseschip in de laadruimte van de bus.
We mogen instappen, de bus is bijna helemaal vol. We vertrekken maar moeten nog mensen ophalen bij een ander hotel. We hebben tijdens de rit nog een paar leuke foto’s van ons zelf gemaakt.

Om 11:25 komen we aan bij de haven, er liggen 4 cruiseschepen te wachten,
De chauffeur stop bij het eerste schip, de mensen voor deze cruise mogen pas uitstappen als hij de koffers uit de laadruimte heeft gehaald. De chauffeur rijdt een paar honderd metere naar het volgende schip, zo gaat dit door tot het vierde schip CARNIVAL VALOR waar wij uitstappen.

Om 11:45 stappen we een grote hal binnen waar alle passagiers staan om zich te laten inchecken (3000 mensen kunnen er op het schip). In deze hal gaan de bagage en de mensen door een scan apparaat, en moet er tevens een formulier worden ingevuld dat je in goede gezondheid verkeert. Wij denken dat het toch wel een klein half uurtje zal duren voor we hier voorbij zijn.

Nu komen we uit in een andere hal waar we kunnen inchecken, dit gaat via een kiosk waar je zelf moet inchecken via een computer. Na het inchecken kun je bij een andere balie dan je sleutel afhalen. Het inchecken via de pc gaat als volgt je haalt je paspoort door een soort kaartlezer en de computer herkent je, maar natuurlijk is alles weer niet zo makkelijk als het lijkt. Bij ons gaat er natuurlijk weer wat mis, de paspoort van Rianne word niet herkent, de paspoort diversen malen hoor de kaartlezer gehaald maar geen resultaat. En medewerker van de rederij komt even kijken en druk op een paar knoppen en mogen dan doorlopen, wel moeten we dadelijk het paspoort van Rianne laten zien aan de medewerker die on de sleutel zal geven. Zo gezegd zo gedaan, bij de balie kregen we inderdaad de sleutels van onze hut ook Rianne.

Het is nu 12:40, we zijn ingecheckt nu is het wachten tot we op de boot mogen, daar hebben we bij de ingang een kaart ontvangen met de tekst ZONE 28, als je zone wordt omgeroepen mag je aan boord, nu zijn ze bij zone 20, waarschijnlijk zitten we hier nog even.

En wat denk je om 12:55 mogen we aan boord, maar 15 minuten hoeven wachten, we zijn allemaal wel benieuwd hoe het schip er van binnen uit ziet. We lopen een trap op, boven bij de trap staat een fotograaf die alle passagiers fotografeert, alleen of met de mensen wie je de cruise gaat doen.

Eenmaal aan boord krijgen we te horen dat we vanaf 13:30 in onze hut mogen.
Daarom gaan we eerst maar even eten, we kijken meteen even rond hoe het schio eruit ziet ik vind het geweldig. Op dek 9 staat er een lunchbuffet klaar, en inderdaad als het net zo smaak als her eruit ziet hebben we geen klagen,

Het eten smaakt inderdaad goed.

Na het eten gaan we de boot bekijken (zie foto)

Om ongeveer 16:15 gaat er een signaal af, wat betekend dat we naar een veiligheids bijeenkomst moeten komen, waar we uitleg krijgen wat te doen bij calimiteiten.

16:45 gaan we zeil maken oftewel gaan we uitvaren de reis kan beginnen.
We zijn nog maar amper onderweg of Rianne wordt omgeroepen om het intrene nummer 7777 te bellen (wat nu weer) wij bellen maar, er is niets ergs aan de hand Rianne moet haar paspoort laten controleren.

Straks gaan we eten en morgen komt er een vervolg van dit verslag