4e dag cruise - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Toine Wolfs - WaarBenJij.nu 4e dag cruise - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Toine Wolfs - WaarBenJij.nu

4e dag cruise

Door: toineenrianne

Blijf op de hoogte en volg Toine

23 Februari 2011 | Mexico, Mexico-stad

22-02-2011

05:30 loopt de wekker af, het is vandaag een vroege start, we gaan vandaag deelnemen aan onze 1e excursie van deze reis. We gaan straks voor anker voor het eiland Grand Cayman. Dit zal ongeveer om 07:00 zijn. Om 07:15 gaan we met een shuttle boot naar het vaste land. Maar eerst gaan we douche, daarna ontbijten en na het ontbijt kan het avontuur beginnen.

07:15 we staan klaar om de shuttle boot in te stappen die ons naar het vaste land zal varen. Het is een vaart van 5-10 minuten, eenmaal aan wal worden de mensen ingedeeld naar hun excursie. We moeten naar de tent met de opschrift Discover Cayman.
07:50 Een man komt ons halen en begeleid ons naar een busje, bij het busje staat de chauffeur/reisleider Sydney.
Hij zal ons de hele excursie begeleiden. De rit gaat eerst naar het bassin met dolfijnen, een rit van ongeveer 15-29 minuten, onderweg krijgen we veel informatie over de Cayman Island.
- 1503 ontdekt door columbus
- Engelse kolonie (met Amerikaanse invloeden)
- rijden links
- Heeft een eigen geld soort CE dollars Cayman Island]
- 55.000 inwoners
- 48 verschillende nationaliteiten
- misdaadgraad zeer laag
- meeste hotels vrij prijzig van $ 150 tot $ 2.300 per nacht
Hier is ook een gedeelte van de Film The Firm opgenomen met Tom Cruise en Jack Nicholsen.
Het onroerend goed waar de twee verbleven is na hun vertrek met 500% in waarde gestegen.
Het is ook zeer bijzonder dat er wel Burger King en KFC aanwezig zijn, maar geen McDonalds. Het gemeente bestuur heeft McDonalds geweigerd. Omdat McDonalds tegen een plaatselijk restaurant gerund door een fam. McDonald een proces wou aanspannen, hier nam de gemeenteraad geen genoegen mee, en weigerde McDonalds op het eiland.

We komen aan bij het dolfijn bassin, we stappen hier uit en gaan naar binnen er zijn een aantal bassin met dolfijnen, veel meer is hier eigenlijk niet te zien. Er is een mogelijkheid om door een dolfijn gekust te worden en tegelijk te worden gefotografeerd kosten $ 20,00. Hannie gaat dit doen, maar is pas mogelijk vanaf 09:00 uur.

We gaan nu eerst naar de turtle farm, Sydney gaat straks met Hannie terug om de dolfijn kus te laten fotograferen.

De turtle farm is echt leuk er zijn diversen turtle met verschillende leeftijd. Er mochten ook turtles worden vastgehouden Rianne heeft er diversen vast gehad en ik heb dat op de foto vastgelegd. Ik kan er verder weinig over melden omdat de foto’s met zeggen dan één woord.

Vanuit de turtle farm gaan we naar Hell-road, het verhaal hierom heen snap ik niet zo goed, ik wil dat thuis nog wel eens even nazoeken wat het precies voorstelt. Eenmaal in Hell-road aangekomen, stoppen we bij een souvenirwinkel, we mogen allemaal naar binnen om iets te gaan kopen, voor diegene die dat dan willen.

De volgende stop is eigenlijk de haven voor het opstappen voor naar stingray city te varen.
Sydney besluit om iets anders te rijde, via deze route komen we aan het begin van de 7 miles beach waar we dan foto’s kunnen maken. Eenmaal daar aangekomen vind ik het geen foto waard. Meerdere hadden dat gevoel, bijna niemand maakte een foto. Sydney reed daarom maar snel door naar de haven.

De boottocht naar Stingray city duurt ongeveer 30 minuten.
Stingray city ligt een aantal kilometers uit de kust, vrij dichtbij de Cubaanse kust.
Het bevind zich op een zandbank in zee, het is indrukwekkend, eenmaal uit de boot loop je tussen de Stingrays, wij mogen zelf geen Stingrays uit het water halen dat doet alleen de bemanning van de boot die ons hier naar toe heeft gebracht, het verhaal gaat als je een Stingray kust, je zeven jaar geluk hebt. Rianne en ik hebben er één gekust. Je kunt je eigen ook laten masseren door een Stingray, Rianne heeft dit ook laten doen (staat op e foto).
Het is weer tijd voor de terugvaart, op de terugweg vangt de bemanning nog een zeester en een kreeft deze mogen we vasthouden en fotograferen. Terug aan wal staat Sydney op ons te wachten die ons terug zal brengen naar de haven.

Eenmaal terug bij de haven hebben we nog voldoende tijd voordat we met de shuttle terug moeten naar het cruiseschip. We besluiten eerst maar wat winkels te gaan bekijken en een bakkie koffie te drinken. Hier zijn heel veel sieradenwinkels wel mooi maar ook duur.
Na 40-45 minuten gaan we naar de shuttle voor de overtocht naar het cruiseschip.